HAKIKAT HIDUP

Monday, March 1, 2010

Benar ape yg dikata....'hidup kita ni ibarat roda'..kadang2 kita berada diatas...dn kadang2 kita dibwh..bila kita diatas,slalunye kita akan lupa pada asal usul kita,lupa siapa diri kita yg sebenarnye..kita lupa utk mensyukuri setiap kurniaanNya.tapi bila sampai 1 tahap kita berada dibawah,baru lah kita insaf dgn segala kesilapan kita..baru la kita sedar segala yg kita miliki adalah pinjaman sementara dari yang Maha Esa...

Aku manusia biasa..yg x pernah terlepas daripada melakukan kesilapan.kdg2 aku juga terleka dengan keseronokan di dunia..lupa kepada Yang Maha Agung..bila dilanda sesuatu musibah...bila aku dalam kesedihan dan kesusahan...baru aku sedar,hanya Allah yg mampu memberi aku kekuatan..ketabahan..dan ketenangan..asalkan aku meminta dgn ikhlas..asalkan aku sedar kesilapanku..asalkan aku terus sujud menyembahNya..

Mac 2010..sepatutnya menjadi bulan yg paling aku nanti-nantikan..bulan yg paling bahagia dlm hidup aku..tp sebaliknya..aku terpaksa menghadapi bulan ini dgn penuh kesabaran...ketabahan..dan doa kepada Allah, semoga aku terus diberi kekuatan..selain sokongan yg x pernah padam dari keluarga..kwn2..aku yakin aku mampu harungi nya.InsyaAllah....

'Allah tidak akan memberi ujian yg tidak mampu utk ditanggung oleh umatNya'

0 comments:

Post a Comment